Projektna nastava učenika 6. razreda
U potrazi za Ivanom
Učenici 6. a i 6. b razreda svojim su razrednim izletom u Ivaninu kuću bajki u Ogulinu završili godišnji projekt U potrazi za Ivanom.
Naime, ove se godine obilježava 80 godina od smrti našeg hrvatskog Andersena, kako su zvali Ivanu Brlić-Mažuranić, autoricu Priča iz davnina, Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića i drugih književnih djela.
Sanja Biškup, prof.
detalje pročitajte pod opširnije, a fotografije pogledajte u fotogaleriji
Sve je započelo u Mjesecu hrvatske knjige, početkom školske godine, a aktivnosti su se odvijale tijekom cijele školske godine. Cilj Projekta bio je motivirati učenike za čitanje općenito, a onda i za dodatno istraživanje i upoznavanje života i rada Ivane Brlić-Mažuranić, unuke bana Ivana Mažuranića.
Mjesec hrvatske knjige manifestacija je koja već više od dva desetljeća uspješno promiče knjigu i čitanje kao društvenu vrijednost. U našoj smo školi obilježiti Mjesec knjige raznim aktivnostima. Ovogodišnja je manifestacija bila posvećena kulturnoj baštini. Glavna je tema bila Baš baština, a moto (U)čitaj nasljeđe! Uz to, glavni je motiv bio glagoljica kao posebnost hrvatske baštine, nacionalnog i kulturnog identiteta. Neke aktivnosti bile su vezane i za Ivanu Brlić-Mažuranić te njenu obitelj.
Aktivnosti su se odvijale u školskoj knjižnici, gdje su učenici, učitelji, djelatnici naše škole, ali i gosti iznenađenja, sudjelovali u čitateljskom maratonu, tj. svakodnevnom glasnom čitanju prema mogućnostima, a u dogovoru s učiteljicom Ivanom Mrvelj, knjižničarkom. Čitala su se djela s temom baštine, kao i bajke Ivane Brlić-Mažuranić (Regoč, Šuma Striborova, Ribar Palunko i njegova žena, Kako je Potjeh tražio istinu, Jagor, Bratac Jaglenac i sestrica Rutvica, Sunce Djever i Neva Nevičica itd.). Neka od tih djela su ekranizirana pa su učenici nakon čitanja mogli pogledati i filmske adaptacije, ali i animirane i dokumentarne filmove s istom temom. Učenici i učitelji mogli su donijeti i neke svoje knjige ili filmove s temom baštine i ekranizirana djela Ivane Brlić-Mažuranić te uživati na dekicama.
Razrednici su sa svojim razredima na Satovima razrednika također obilježili Mjesec hrvatske knjige. U školskoj knjižnici čitali su legende, bajke ili ulomke iz romana, a mogli su sa svojim razredima sudjelovati i u nekoj od radionica: GLAGOLJAŠKI STRANIČNICI (likovna radionica izrade knjižnih straničnika na glagoljici s temom Ivaninih likova ili naslova bajki); GLAGOLJSKI NAKIT (likovna radionica izrade naušnica, narukvica, ogrlica, broševa s glagoljskim slovima Ivaninih bajki i likova); STRIP RADIONICA (izrada stripova prema Ivaninim bajkama); NAŠE NOVE NASLOVNICE (ilustriranje naslovnica djela Ivane Brlić-Mažuranić ili legendi Hrvoja Hitreca s glagoljskim naslovima); PRIČAM TI PRIČU (stvaralačko prepričavanje djela I. Brlić-Mažuranić ili legendi s promjenom završetka, unosom novog lika itd.); BILA JEDNOM JEDNA…: a) literarna radionica stvaranja potpuno novih bajki ili legendi; b) jedan učenik započne bajku ili legendu, a svaki sljedeći dodaje novu izmišljenu rečenicu i ponavlja prethodne; POMIJEŠANE BAJKE: a) određujemo kojoj Ivaninoj bajci ili poznatoj legendi pripadaju izvučeni pojmovi i likovi; b) izvlačimo pojmove i likove te stvaramo nove bajke i legende; DRAMSKE IMPROVIZACIJE: a) monolog jednog Ivaninog lika po izboru; b) dramsko-scenska igra prema Ivaninim djelima.
Čitali su učenici, razrednici, učitelji, stručni suradnici, a veliko iznenađenje za učenike bili su ravnatelj Škole Predrag Mašić te tajnica Nevenka Zagorec, koji su dobili pohvale za vrlo izražajno čitanje.
Radionice su vodili: Iva Šarić, učiteljica Likovne kulture, Zlatko Cesar, učitelj Fizike i Tehničke kulture te Sanja Biškup, učiteljica Hrvatskoga jezika i voditeljica Projekta.
U holu naše škole postavljena je izložba učeničkih radova nastalih na radionicama izrade straničnika na glagoljici, stripova i naslovnica djela prema bajkama Ivane Brlić-Mažuranić na glagoljici i glagoljskog nakita u različitim tehnikama.
U suradnji s učiteljicom Informatike, Ivankom Lajtman-Lešnjak, učenici su na satovima Hrvatskoga jezika dobili zanimljiv zadatak. Naime, trebali su pomoću kodova otkriti i zapisati pojmove iz života i rada Ivane Brlić-Mažuranić (npr. prvi ban pučanin, Ogulin, Slavonski Brod, Plaća, H. C. Andersen, Pećine, Srebrnjak, šegrt, Mokoš, Stribor), objasniti u kakvoj su vezi s književnicom te o tome raspravljati na satovima lektire. Učenicima je to bio vrlo zanimljiv način rada jer su morali samostalno otkrivati, povezivati, istraživati, zaključivati…
Učenici su zatim u skupinama istraživali jezik u Ivaninim bajkama, glagolska vremena, stilske figure, zastarjele riječi, likove iz slavenske mitologije itd.
Svaka je skupina dobila i dodatni zanimljiv i nadasve kreativan zadatak: trebali su napraviti rodoslovno stablo obitelji Mažuranić, lutkarsku predstavu prema bajci Jagor, naslovnice bajki, stripove, ugostiti Potjeha u televizijskoj emisiji i napraviti intervju itd.
Projekt smo završili u Ogulinu, Ivaninom rodnom mjestu, gdje smo posjetili nagrađivani multimedijski i interdisciplinarni muzej Ivanina kuća bajki.
Muzej se smjestio u novoadaptiranoj zgradi unutar renesansnog kaštela Frankopan, u samoj jezgri bajkovitog grada Ogulina, zavičaja bajke.
Učenici su uz stručno vodstvo razgledali muzej, sudjelovali u radionicama pogađanja predmeta iz bajki te tako slavili bajke i bajkovito stvaralaštvo ne samo Ivane Brlić-Mažuranić, već i svih bajkopisaca svijeta.
Sanja Biškup, prof.
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI
Ovdje možete preuzeti popis radnih bilježnica za 2024./2025. godinu.
NOVO!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |