preskoči na sadržaj
Vijesti

Kreativna lektira

Od kamishibai kazališta do digitalnih stripova

Kamišibaj [kamishibai] je umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika na maloj drvenoj pozornici. Riječ je o umjetnosti koja spaja sliku i riječ, odnosno podrazumijeva interakciju govora i slike. Korisno je sredstvo i pomagalo za rad s djecom jer razvija maštu, kreativnost, likovnu i govornu izražajnost te komunikacijske i jezične vještine.

detalji su pod "opširnije", a fotografije u fotogaleriji

Sanja Biškup, prof.


Kamishibai je forma pripovijedanja koja se pojavila u Japanu u kasnim dvadesetim godinama 20. stoljeća, a najveću je popularnost dosegla do pedesetih godina 20. stoljeća. U novije vrijeme doživljava procvat u cijelom svijetu.

Kamishibai ("papirnato kazalište" - kami = papir, shibai = (a) igrati / gluma/kazalište) tradicionalni je način japanskog pripovijedanja. Skup jednobojnih kartica ili kartica u boji koristi se za vizualni poticaj, dok se priča čita s poleđine kartica. Jednostavni kamishibai može se sastojati samo od skupa slika koje pripovijeda pripovjedač, a razrađeni oblik može uključivati drvenu kutiju 'kazalište' – BUTAJ, u kojoj su kartice razvrstane te je tako pojednostavljeno pomicanje slika.

Većina kamishibai priča sastoji se od 12 do 16 čvrstih kartica, lijepo ilustriranih, a na poleđini je tekst priče. Način pripovijedanja priča jedinstven je  te uglavnom ovisi o dramatizaciji samog pripovjedača.

Kamishibai – malo papirnato kazalište, nekada davno bilo je jako popularno na ulicama Japana, a svoju je publiku pronašlo diljem svijeta, u urbanim i ruralnim sredinama.

Ovaj jedinstveni oblik umjetnosti ima svoju dugu, višestoljetnu povijest.

Kamishibai pripovjedači, noseći na svojim biciklima male pozornice, išli su od sela do sela i djeci pričali priče. Djeca bi od njih kupila slatkiše, smjestila se pred malom pozornicom i s velikim užitkom slušala priče, prateći ilustrirane podloške koje je pripovjedač sam izmjenjivao u drvenom okviru. Ovakav način pričanja priča bio je popularan sve do onoga dana kada je na svijet došla televizija...

Učenici 5. i 7. razreda naše škole dobili su zadatak prezentirati lektirno djelo prema osobnom odabiru u formi kamishibai kazališta. Zadatak je bio ilustrirati i pripovijedati fabulu djela putem 5 do 10 ilustracija formata A3. Učenici su mogli odabrati likovnu tehniku prema vlastitoj želji. Mogli su dodavati i neke zvukove, šumove ili glazbenu podlogu. 

Osim forme kamishibai kazališta, učenici su prema lektirnim djelima stvarali vrlo zanimljive stripove u digitalnom alatu Storyboard.  koji su učili na Informatici.

Učenici su pokazali veliku dozu kreativnosti i maštovitosti.

Sanja Biškup, prof.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivanka LAJTMAN LEŠNJAK   datum: 15. 6. 2020.

Individualni razg.

Popis udžbenika

Ovdje možete preuzeti popis udžbenika za 2020./2021. godinu.

Popis udžbenika za 5. razred jednak je prošlogodišnjem.


"Ja mogu"

Program Erasmus+

           

     


Jelovnik

e-Dnevnik

 

 

 

 


Kurikul 2019./2020.

Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Anketa
Imate li pametni telefon (smartphone)?





Čitajte online

      

    





preskoči na navigaciju