e-Twinning projekt
Žuta vrpca
Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta obilježava se u cijeloj Europi 27. siječnja, kao spomen na sve žrtve nacističkih režima tijekom Drugog svjetskog rata. Toga je dana 1945. godine, Crvena armija pustila 7500 zatvorenika koje su nacisti ostavili u koncentracijskom logoru Auschwitz u Poljskoj.
Učenici 6. a, 6. c, 8. a i 8. b razreda naše škole, uključili su se u e-Twinning projekt Žuta vrpca, različitim planiranim aktivnostima i sadržajima na satu Hrvatskoga jezika.
detalje pročitajte pod "opširnije", a radove učenika pogledajte ovdje
Sanja Biškup, prof.
Učenici 6. a i 6. c razreda čitali su tekst "Željela sam letjeti poput leptira" Naomi Morgenstern (nastao prema svjedočanstvima djevojčice Hannah Gofrit) te su pogledali film "Broj na pradjedovoj ruci". Učenici 8. a i 8. b razreda čitali su pjesmu "Mali krijumčar" H. Lazawart, djelo za cjelovito čitanje Dnevnik Anne Frank, te su gledali jedan od ponuđenih igranih filmova prema izboru (Život je lijep, Dječak u prugastoj pidžami, Dnevnik Anne Frank, Kradljivica knjiga i Nadarena djeca).
Nakon vođenog čitanja, interpretacije tekstova te gledanja filmova, učenici su dobili kreativne zadatke prilagođene uzrastu, te su mogli odabrati jedan ili više zadataka:
a) osmisli naslovnicu teksta u digitalnom alatu Canva
b) izradi puzzle od naslovnih fotografija u digitalnom alatu Free Online Jigsaw Puzzle
b) osmisli plakat u Canvi uz Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta, 27. siječnja
c) osmisli plakat u Canvi o pravima djece te njihovom kršenju u ratnim uvjetima
c) napiši poruku ili pismo djevojčici Hannah/ Anni
d) nacrtaj strip (može i u digitalnom alatu Storyboard)
e) snimi monolog prema tekstovima
e) snimi videoporuku/pismo Hannah Gofrit ili Anni Frank
d) napiši vođenu filmsku recenziju odabranog igranog filma
e) izradi crtež Hanne ili Anne Frank u tehnici tuša, olovke, ugljena
e) napiši zamišljeni intervju s Annom Frank
f) istraži o odlikovanju Pravednik među narodima te rezultate prikaži na plakatu u Canvi
Učitelji iz Hrvatske i izvan nje, kroz različite interaktivne aktivnosti, potaknuli su učenike na promišljanje o antisemitizmu kao obliku rasne, nacionalne, vjerske i socijalne nesnošljivosti, prepoznavanje antisemitizma kao kršenja građanskih i ljudskih prava. Na primjeru osobnih priča uočavali su kako zakonska regulativa koja uključuje antisemitizam utječe na život pojedinca i osvijestili važnost slobode za svakoga pojedinca.
Ciljevi projekta:
• prepoznavanje da je holokaust bio gubitak za civilizaciju kao cjelinu kao i za države koje su bile direktno uključene
• bolje razumijevanje povijesti
• očuvanje uspomena na žrtve
• isticanje važnosti sjećanja na preživjele, žrtve, spašavatelje i osloboditelje
• podizanje svijesti o lokalnom, regionalnom i nacionalnom naslijeđu
• podizanje svijesti o suvremenim oblicima antisemitizma, ksenofobije i svim oblicima mržnje
• poštivanje ljudskih prava, naročito manjina
• poticanje kritičkog mišljenja i intelektualne znatiželje i
• njegovanje osobne odgovornosti kao demokratskih građana.
Aktivnosti su se odvijale u vremenskom razdoblju od 18. siječnja do 5. veljače 2021. Završni rezultati bit će javno dostupni na Twinspace, izradit će se videouradak koji će obuhvaćati materijale svih sudionika i tako tvoriti raznovrsnu galeriju radova za podsjetnik na ovaj zajednički projekt, te kao riznica ideja za nove projekte na iste ili slične teme.
Sanja Biškup, prof.
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI
Ovdje možete preuzeti popis radnih bilježnica za 2024./2025. godinu.
NOVO!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |