e-Twinning projekt
Žuta vrpca
Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta obilježava se u cijeloj Europi 27. siječnja, kao spomen na sve žrtve nacističkih režima tijekom Drugog svjetskog rata. Toga je dana 1945. godine, Crvena armija pustila 7500 zatvorenika koje su nacisti ostavili u koncentracijskom logoru Auschwitz u Poljskoj.
Učenici 6. a, 6. c, 8. a i 8. b razreda naše škole, uključili su se u e-Twinning projekt Žuta vrpca, različitim planiranim aktivnostima i sadržajima na satu Hrvatskoga jezika.
detalje pročitajte pod "opširnije", a radove učenika pogledajte ovdje
Sanja Biškup, prof.
Učenici 6. a i 6. c razreda čitali su tekst "Željela sam letjeti poput leptira" Naomi Morgenstern (nastao prema svjedočanstvima djevojčice Hannah Gofrit) te su pogledali film "Broj na pradjedovoj ruci". Učenici 8. a i 8. b razreda čitali su pjesmu "Mali krijumčar" H. Lazawart, djelo za cjelovito čitanje Dnevnik Anne Frank, te su gledali jedan od ponuđenih igranih filmova prema izboru (Život je lijep, Dječak u prugastoj pidžami, Dnevnik Anne Frank, Kradljivica knjiga i Nadarena djeca).
Nakon vođenog čitanja, interpretacije tekstova te gledanja filmova, učenici su dobili kreativne zadatke prilagođene uzrastu, te su mogli odabrati jedan ili više zadataka:
a) osmisli naslovnicu teksta u digitalnom alatu Canva
b) izradi puzzle od naslovnih fotografija u digitalnom alatu Free Online Jigsaw Puzzle
b) osmisli plakat u Canvi uz Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta, 27. siječnja
c) osmisli plakat u Canvi o pravima djece te njihovom kršenju u ratnim uvjetima
c) napiši poruku ili pismo djevojčici Hannah/ Anni
d) nacrtaj strip (može i u digitalnom alatu Storyboard)
e) snimi monolog prema tekstovima
e) snimi videoporuku/pismo Hannah Gofrit ili Anni Frank
d) napiši vođenu filmsku recenziju odabranog igranog filma
e) izradi crtež Hanne ili Anne Frank u tehnici tuša, olovke, ugljena
e) napiši zamišljeni intervju s Annom Frank
f) istraži o odlikovanju Pravednik među narodima te rezultate prikaži na plakatu u Canvi
Učitelji iz Hrvatske i izvan nje, kroz različite interaktivne aktivnosti, potaknuli su učenike na promišljanje o antisemitizmu kao obliku rasne, nacionalne, vjerske i socijalne nesnošljivosti, prepoznavanje antisemitizma kao kršenja građanskih i ljudskih prava. Na primjeru osobnih priča uočavali su kako zakonska regulativa koja uključuje antisemitizam utječe na život pojedinca i osvijestili važnost slobode za svakoga pojedinca.
Ciljevi projekta:
• prepoznavanje da je holokaust bio gubitak za civilizaciju kao cjelinu kao i za države koje su bile direktno uključene
• bolje razumijevanje povijesti
• očuvanje uspomena na žrtve
• isticanje važnosti sjećanja na preživjele, žrtve, spašavatelje i osloboditelje
• podizanje svijesti o lokalnom, regionalnom i nacionalnom naslijeđu
• podizanje svijesti o suvremenim oblicima antisemitizma, ksenofobije i svim oblicima mržnje
• poštivanje ljudskih prava, naročito manjina
• poticanje kritičkog mišljenja i intelektualne znatiželje i
• njegovanje osobne odgovornosti kao demokratskih građana.
Aktivnosti su se odvijale u vremenskom razdoblju od 18. siječnja do 5. veljače 2021. Završni rezultati bit će javno dostupni na Twinspace, izradit će se videouradak koji će obuhvaćati materijale svih sudionika i tako tvoriti raznovrsnu galeriju radova za podsjetnik na ovaj zajednički projekt, te kao riznica ideja za nove projekte na iste ili slične teme.
Sanja Biškup, prof.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |