Kreativna lektira
Od kamishibai kazališta do digitalnih stripova
Kamišibaj [kamishibai] je umjetnost pripovijedanja uz pomoć slika na maloj drvenoj pozornici. Riječ je o umjetnosti koja spaja sliku i riječ, odnosno podrazumijeva interakciju govora i slike. Korisno je sredstvo i pomagalo za rad s djecom jer razvija maštu, kreativnost, likovnu i govornu izražajnost te komunikacijske i jezične vještine.
detalji su pod "opširnije", a fotografije u fotogaleriji
Sanja Biškup, prof.
Kamishibai je forma pripovijedanja koja se pojavila u Japanu u kasnim dvadesetim godinama 20. stoljeća, a najveću je popularnost dosegla do pedesetih godina 20. stoljeća. U novije vrijeme doživljava procvat u cijelom svijetu.
Kamishibai ("papirnato kazalište" - kami = papir, shibai = (a) igrati / gluma/kazalište) tradicionalni je način japanskog pripovijedanja. Skup jednobojnih kartica ili kartica u boji koristi se za vizualni poticaj, dok se priča čita s poleđine kartica. Jednostavni kamishibai može se sastojati samo od skupa slika koje pripovijeda pripovjedač, a razrađeni oblik može uključivati drvenu kutiju 'kazalište' – BUTAJ, u kojoj su kartice razvrstane te je tako pojednostavljeno pomicanje slika.
Većina kamishibai priča sastoji se od 12 do 16 čvrstih kartica, lijepo ilustriranih, a na poleđini je tekst priče. Način pripovijedanja priča jedinstven je te uglavnom ovisi o dramatizaciji samog pripovjedača.
Kamishibai – malo papirnato kazalište, nekada davno bilo je jako popularno na ulicama Japana, a svoju je publiku pronašlo diljem svijeta, u urbanim i ruralnim sredinama.
Ovaj jedinstveni oblik umjetnosti ima svoju dugu, višestoljetnu povijest.
Kamishibai pripovjedači, noseći na svojim biciklima male pozornice, išli su od sela do sela i djeci pričali priče. Djeca bi od njih kupila slatkiše, smjestila se pred malom pozornicom i s velikim užitkom slušala priče, prateći ilustrirane podloške koje je pripovjedač sam izmjenjivao u drvenom okviru. Ovakav način pričanja priča bio je popularan sve do onoga dana kada je na svijet došla televizija...
Učenici 5. i 7. razreda naše škole dobili su zadatak prezentirati lektirno djelo prema osobnom odabiru u formi kamishibai kazališta. Zadatak je bio ilustrirati i pripovijedati fabulu djela putem 5 do 10 ilustracija formata A3. Učenici su mogli odabrati likovnu tehniku prema vlastitoj želji. Mogli su dodavati i neke zvukove, šumove ili glazbenu podlogu.
Osim forme kamishibai kazališta, učenici su prema lektirnim djelima stvarali vrlo zanimljive stripove u digitalnom alatu Storyboard. koji su učili na Informatici.
Učenici su pokazali veliku dozu kreativnosti i maštovitosti.
Sanja Biškup, prof.
DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI
Ovdje možete preuzeti popis radnih bilježnica za 2024./2025. godinu.
NOVO!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |