2020-11-17 10:01:24

Obilježen Međunarodni dan tolerancije

Poštujmo i uvažavajmo drugačije od sebe            

Međunarodni dan tolerancije obilježava se 16. studenoga jer su na taj dan  1995. godine,  članice UNESCO-a potpisale i usvojile Deklaraciju o principima tolerancije. U njenom prvom članku objašnjava se značenje pojma tolerancije:

„Tolerancija je poštivanje, prihvaćanje i uvažavanje bogate raznolikosti svjetskih kultura, oblika izražavanja i načina života. Potiče ju znanje, otvorenost, komunikacija i sloboda misli, savjesti i vjerovanja. Tolerancija je sklad u različitosti. To nije samo moralna dužnost, nego je i politički i zakonski zahtjev. Tolerancija, vrlina koja omogućuje mir, doprinosi zamjeni kulture rata kulturom mira.“

Sanja Biškup, prof.

detalji pod "opširnije"

Tolerancija podrazumijeva volju i sposobnost prihvatiti i dopustiti različitost, bilo da se radi o razlikama u političkom uvjerenju, ili o vjerskim, rasnim ili spolnim razlikama.

Najčešći oblici netolerancije su diskriminacija, marginalizacija, nasilje i nepravičnost.

 

Učenike naše škole potiče se na tolerantno ponašanje u svim predmetima. Kao škola nulte tolerancije na nasilje, nastojimo kod učenika razvijati kritičko razmišljanje i etično prosuđivanje u svrhu suzbijanja straha i netolerancije. Na Satovima razrednog odjela česte su teme prihvaćanje različitosti i suzbijanje predrasuda i netolerancije. Na satovima Hrvatskoga jezika, učenici 6. a i 6. c razreda, gledali su animirani film Tolerancija autora Zlatka Grgića i Branka Ranitovića. Iako je film nastao davne 1967. godine, aktualan je i danas. Naime, tema je filma nesnošljivost, netrpeljivost i netolerancija prema ljudima koji se po nečem razlikuju od drugih. Priča se ponavlja i sve se vrti u krugu iz kojega nema izlaza.

Ili možda ipak ima?! Takvo razmišljanje potaknulo je učenike na problemsko-stvaralački pristup filmu. Nakon analize i interpretacije filma, učenici su pokušali iznaći rješenja za tako važan društveni problem koji film obrađuje. 

Na lektirnim satovima, učenici 8. a i 8. b razreda, čitali su „Priče iz Vukovara“ Siniše Glavaševića te raspravljali o temi tolerancije i praštanja. 

Prošle su školske godine učenici sa svojim razrednicima i predmetnim učiteljima gledali kazališnu predstavu „Ako kažeš, gotov si!“ u kazalištu Žar ptica. Predstava progovara o različitim oblicima nasilja i netolerancije na školskim hodnicima, u razredu, obiteljskom okruženju… Motivirani predstavom, učenici Radijske skupine Cvrčak, snimili su radijsku reportažu „Ako kažeš, spašen si!“ , koju možete poslušati na sljedećoj poveznici:

  https://hr.izzi.digital/DOS/37587/40282.html?fbclid=IwAR1BBoWO3TDYxfSljpz4xX0nsZi4-OtA3yKYSu02jW1Fe4dRA8Q1l5CE1ps#block-1059606

Radijska emisija dobila je Županovu nagradu te je predložena za Državni Lidrano. 

Nažalost, u našem društvu nesnošljivost je još uvijek prisutna, osobito u medijima, sportu, kulturi, obrazovnom sustavu, društvenim mrežama, čak i u komunikaciji različitih javnih tijela. Zabrinjava govor mržnje među mladima, stoga je učenje tolerancije nužno od najranijih dana djetetova života, ponajprije u obiteljskom okruženju.  

Sanja Biškup, prof.


Osnovna škola Vidovec